سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان ورود پلی استیشن 5 به بازار

پلی استیشن 5 در بخش صوتی نیز پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت. طبق اعلام سرنی، PS5 با کمک پردازنده AMD می‌تواند صدایی کاملا سه‌بعدی را ارائه دهد. همچنین این کنسول دارای هارد دیسک SSD است که باعث می‌شود سرعت لود شدن بازی‌ها بسیار کمتر شود. مارک سرنی برای نشان دادن این موضوع، بازی Spider-Man را مثال زد که لود آن روی کنسول پلی‌استیشن 4 حدود 15 ثانیه طول می‌کشد، اما این زمان روی پلی استیشن 5 تنها 0.8 ثانیه است. البته وجود هارد SSD فقط مربوط به سرعت لود بازی‌ها نیست، بلکه روی اجرای روان‌تر آنها نیز در PS5 تاثیرگذار خواهد بود.

سونی در پستی در بلاگ پلی استیشن تایید کرد که نام کنسول آینده این شرکت، پلی استیشن 5 خواهد بود. جیم رایان، رئیس سرگرمی‌های تعاملی سونی در این پست گفت: «مفتخرم اعلام کنم که نام کنسول نسل بعدی ما پلی استیشن 5 (PlayStation 5) خواهد بود و ما این کنسول را برای تعطیلات 2020 عرضه خواهیم کرد. این موارد شاید سورپرایز بزرگی نباشند، اما با شروع انتشار جزئیات جدید درباره دید ما به نسل بعد، خواستیم آن‌ها را برای طرفداران پلی استیشن تایید کنیم.»
رایان اطلاعات بیشتری درباره دید سونی به نسل آینده و برنامه‌های آن‌ها برای دسته پلی استیشن 5 را هم اعلام کرد: «یکی از اهداف ما برای نسل آینده، افزایش احساس درگیر شدن بازیکن هنگام بازی کردن است و با فرصت این را داشتیم تا با دسته جدید خود، نحوه کمک حس لامسه به غرق شدن بازیکن در بازی را بازتعریف کنیم.»

نوآوری دوم، چیزی است که ما آن را تریگرهای قابل تطبیق می‌خوانیم که در دکمه‌های L2 و R2 استفاده شده‌اند. سازندگان می‌توانند مقاومت این تریگرها را طوری برنامه‌ریزی کنند که شما حس لمسی یا بساوشی کشیدن یک تیرکمان یا گاز دادن به یک ماشین آفرود در زمین ناهموارد را به خوبی درک کنید. این ویژگی در ترکیب با بازخورد لمسی می‌تواند تجربه‌ای تاثیرگذار را برای شبیه‌سازی بهتر کارهای مختلف ارائه دهد. سازندگان بازی شروع به دریافت نسخه‌های اولیه از دسته جدید کرده‌اند و ما مشتاقانه منظریم ببینیم قوه تخیل آن‌ها با این ویژگی‌های جدید در اختیارشان، چه چیزهایی خلق خواهند کرد.

زمان ورود پلی استیشن 5 به بازار

پلی استیشن 5 شامل یک درایو دیسک برای بازی‌های فیزیکی و بلوری‌های 4K خواهد بود.
دیسک‌های پلی استیشن 5 دارای ظرفیت 100 گیگابایتی خواهند بود.
نصب بازی‌ها اجباری است، اما کنسول این اجازه را به شما خواهد داد تا تنها یک کمپین مولتی پلیر را نصب کنید یا کل بازی را دانلود کرده و بعد از اینکه بخش سینگل پلیر آن را تمام کردید، تنها آن بخش را حذف کنید.
تکنولوژی ری تریسینگ در سخت افزار کنسول وجود خواهد داشت.
رابط کاربری جدید به شما اجازه مشاهده جزئیات بیشتری از چیزهایی که می‌توانید بازی کنید و کارهایی که دوستانتان در حال انجام هستند، می‌دهد.
استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) سازنده عناوینی همچون Shadow of the Colossus و Uncharted: The Nathan Drake Collection در حال کار روی یک بازی بزرگ برای پلی استیشن 5 است.

پلی استیشن 5 از قابلیت سازگاری معکوس پشتیبانی می‌کند

از قبل شایعاتی در خصوص قابلیت سازگاری معکوس (Backwards Compatibility) پلی استیشن 5 وجود داشتند. ماجرا از این قرار بود که کمپانی سونی در ژاپن یک پتنت جدید به ثبت رساند که به قابلیت سازگاری معکوس در PS5 اشاره داشت و این احتمال را مطرح می‌کرد که این کنسول از بازی‌های تمام نسخه‌های قبلی پلی استیشن پشتیبانی می‌کند. طبق چیزی که در پتنت ذکر شده بود، PS5 با شبیه‌سازی تکنولوژی کنسول‌های قبلی سونی، امکان اجرای بازی‌هایشان را خواهد داشت.

گفتنی است که PS5 نیز به‌وسیله مارک سرنی، همان کسی که معماری کنسول پلی استیشن 4 را طراحی کرده بود، ساخته می‌شود. گفته می‌شود کنسول جدید سونی از پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 کمپانی AMD استفاده می‌کند که قابلیت شبیه‌سازی کنسول‌ها پیشین و اجرای بازی‌های آنها را دارد.

منبع : پلی استیشن 5 مارکت